Zaawansowane promptowanie

Podstawy mamy za sobą a teraz przechodzimy do kwestii wykorzystania różnych sztuczek i trików w celu uzyskania najlepszych efektów w tworzeniu grafik za pomocą MJ.

Stwórz postać taką jak X – Jeśli masz na myśli konkretną postać / styl i chcesz wygenerować kilka grafik w oparciu o to, możesz użyć to jako części prompta pisząc po prostu ” stwórz X jako Y”.

Przykład takiego prompta:

A rabbit as Harry Potter

Tworzenie grafiki na podstawie innej grafiki – Możemy poprosić MJ aby stworzył nową grafikę na podstawie istniejącego zdjęcia (bądź naszej lub kogoś innego grafiki czy zdjęcia).

Jak to zrobić? Wybieramy grafikę (np zdjęcie Keanu Reevesa z Wikipedii), klikamy na zdjęciu prawym klawiszem myszki aby otworzyć panel opcji i wybieramy “kopiuj adres obrazu”:

Następnie wracamy do Discorda, aktywujemy komendą /imagine możliwość wklejenia prompta i umieszczamy go tam (tak, cały adres URL – nie przejmujcie się jego długością) dopisując na przykład “as Superman”:

MJ automatycznie zmieni (skróci) wprowadzony przez ciebie URL grafiki i zacznie pracować nad stworzeniem nowej bazując na waszym prompcie:

Efektem jest mieszanka zdjęć Henry'ego Cavilla i Keanu Reevesa w stroju Supermana:

Mieszanie grafik – jeśli chcemy poeksperymentować jeszcze bardziej to możemy połączyć dwie różne grafiki / zdjęcia. Do tego celu wykorzystamy parametr /blend. Jak to zrobić? Aktywujemy pole prompta i wpisujemy parametr /blend.

Tym razem zobaczymy możliwość dodania grafik (do 6 sztuk) na podstawie których MJ dokona syntezy (albo raczej “zblenduje” obrazy). Wybieramy nasze grafiki i na koniec wciskamy klawisz “Enter”:

Efektem będą takie nowe grafiki powstałem na skutek połączenia obrazów:

Tworzenie promptów z wykluczeniem – czasami będziesz chciał(a) stworzyć grafikę, która normalnie zawiera napis czy pewien standardowy element (np. koła w samochodzie).

Możesz to zrobić w trakcie tworzenia prompta używając paremetru — no XXX (gdzie XXX jest tą rzeczą, którą chcesz z grafiki usunąć). W tym celu upewnij się czy masz włączoną opcję “Remix mode” w panel ustawień (aktywowanych przez wpisanie komendy /setttings):

Teraz tworzymy nasz prompt. Ja użyłem prostego po prostu opisu: “zoo” (jak widać wersja silnika — v5.2 jest dodawana automatycznie kiedy aktywowałem tę opcję w panelu /settings):

Teraz wybieram jedną z grafik (powiedzmy pierwszą). Po klinięciu na klawisz “V1” ukaże się nowe okno w którym będziemy mogli zmodyfikować nasz oryginalny prompt poprzez użycie parametru — no oraz określenie czego chcemy się pozbyć (w tym wypadku “no tiger”):

Efektem jest nowa grafika z której MJ zgodnie z naszą prośbą usunął tygrysa z grafiki:

Negatywne prompty – można też tworzyć prompty z przypisana wagą w jakim stopniu nie chcemy aby dany element pojawił się na naszej grafice. Ujemne wagi mogą być dodawane do podpowiedzi w celu usunięcia niechcianych elementów. Suma wszystkich wag musi być liczbą dodatnią. Przykład:

:: – to jest bardzo ciekawa i potrzebna funkcja, która wiele razy uratuje nam tyłek w trakcie pracowania i tworzenia za pomocą MJ.

Jak możecie się domyślać algorytm analizujący nasze prompty nie jest geniuszem i trzeba mu pomagać w zrozumieniu naszych intencji. Weźmy jako przykład prompta “hot dog”:

Tylko, że naszym celem nie było stworzenie grafik fast fooda ale psa, który jest tak rozgrzany, że aż gorący. W jaki sposób dać znać MJ, że zależy nam na tej drugiej opcji? W prosty sposób – tworząc prompty stawiamy podwójny dwukropek przy słowie, które chcemy aby MJ bardziej wziął pod uwagę.

Co fajniejsze – możemy także wpisywać wagi! Jeśli zmienimy nasz prompt na “hot::2 dog” to dajemy znać MJ, że słowo “hot” ma dwa razy większe znaczenie niż słowo “dog”:

Podobnie będzie z promptem “cup cake”:

vs “cup:: cake”:

Aby nie przegapić nowych lekcji zapraszam do zostawienia tutaj swojego adresu email

Tutaj nie ma żadnych gotowych recept - trzeba próbować, próbować i jeszcze raz próbować jeśli chcemy zwiększać szansę na stworzenie super grafik. Im lepiej poznamy i więcej będziemy wykorzystywać zaawansowanych promptów tym lepsze efekty będziemy widzieli.

Last updated